Fizyka czasu - inspirujące materiały.

5.03.2017

Sądy nad upadłymi aniołami.

http://teologiawnauce.blogspot.com/2017/03/sady-nad-upadlymi-aniolami.html

5.03.2017.






           
                  Sądy nad upadłymi aniołami.
                           Spis treści.
        Wstęp.
        Krótki opis Piekła.
        Pierwszy sąd.
        Drugi sąd.
        Trzeci sąd.
        Czwarty sąd.
        Piąty sąd.
        Szósty sąd –ostateczny.
        Zakończenie.
                           Wstęp.
      W chrześcijańskiej świadomości bardzo ugruntowa-
ło się przeświadczenie o Sądzie Ostatecznym, na któ-
rym Pan Bóg będzie sądził ludzi z ich życia.
Dobrzy zostaną zaproszeni do wspólnego przebywania
w Niebie z Bogiem i aniołami światłości , a źli wrzuceni
do Piekła na wieczne przebywanie z upadłymi aniołami.
      Nasze wyobrażenie Nieba jest uboższe od zrozumie-
nia Piekła. Wynika to z faktu, iż znacznie trudniej jest
zostać na ziemi świętym niźli grzesznikiem. Ziemia
często określana jest jako padoł łez i płaczu.
      O upadłych aniołach Biblia pisze, iż są oni tymi, któ-
rzy wyodrębnili się z pośród wszystkich stworzonych aniołów i pod przywództwem Lucyfera odmówili służe-
niu Stwórcy. Wywiązała się wówczas ogromna walka
z pozostałymi aniołami, dowodzonymi przez archanioła
Gabriela. Buntownicy ponieśli klęskę i zostali strąceni
z Nieba. Stworzył wówczas dla nich Pan Bóg miejsce,
które nazwano Piekłem. Aniołowie ci stracili swoje
wcześniejsze piękno i boskie cechy przeobrażając się
w najstraszniejsze monstra i bestie.
                    Krótki opis Piekła.
Nie ma w całym Wszechświecie niczego,  nawet w przy-
bliżeniu podobnego do straszliwości tego  miejsca.
Wszyscy święci, którym Pan Bóg pozwolił zajrzeć lub
nawet zejść do Piekła, zgodnie twierdzą, iż umarliby
z przerażenia, gdyby boża moc ich nie umacniała.
Piekło jest królestwem demonów, w którym powinni
oni przebywać i nie opuszczać jego kręgów. Bóg jednak
nie uwięził ich w nim, dlatego swobodnie przemiesz-
czają się w jego obszarze jak i poza nim.
Szatanowi wolno kusić ludzi do zła i wszyscy ci, którzy
ulegną jego obietnicom, po śmierci zostaną tam umie-
szczeni.
W miejscu tym demony posiadają zupełną swobodę
w postępowaniu z duszami ludzkimi.
Dusza ludzka karana jest w Piekle w dwojaki sposób.
Pierwszą karą jest ta, która wynika ze zła jakie popełniła
za życia na Ziemi. Jest to kara wymierzona sprawiedli-
wością bożą.
Drugą, są udręki pochodzące od zwyrodniałych demo-
nów.  Dusza ludzka wpadając do piekielnej otchłani
ląduje w jeziorze ognia. Zamiera w tej pozycji na za-
wsze. Nie jest zdolna się poruszać, ani przemieszczać,
jest naga i bezbronna.
                    Pierwszy sąd.
  Po tej ogromnej bitwie w Niebie, Lucyfer i jego anio-
łowie zostali osądzeni przez Stwórcę i został na nich
wydany nieodwołalny wyrok. Wyrzucono ich z Nieba,
a imiona ich zostały wymazane spośród jego mieszka-
ńców.
Był to pierwszy sąd nad tymi złymi istotami.
Teolodzy uważają, iż w sądzie tym zostały zawarte
wszystkie przyszłe działania i kary, które im przysługi-
wały. Wynika to między innymi z tego, iż nie wolno
sądzić dwukrotnie za tą samą winę. Poza tym kara ta
była tak dotkliwa, że złe duchy nie były zdolne zdziałać
już nic zdrożniejszego, aby ją zwiększyć, ani nic dobre-
go, żeby ją zmniejszyć.
Zgadzam się jedynie z zasadą, iż nie można karać kogo-
kolwiek wielokrotnie za to samo przestępstwo.
Należy jeszcze uwzględnić fakt, iż aniołowie żyją poza
czasem i przestrzenią. Człowiek, przebywa na tym świe-
cie przez krótki czas. Aniołowie zostali stworzeni jeszcze
przed stworzeniem Wszechświata i ludzi. Wszyscy oni
odrzucili Boga i  usiłują nieustannie niweczyć to wszy-
stko, co On powołał  do istnienia.
Człowiek może oddziaływać jedynie na osoby, które
spotka w swoim życiu.
Każdy demon może niszczyć ludzi, którzy pojawiają się
na tym świecie we wszystkich pokoleniach.
Opisałem szerzej te działania w tekście  ,, Udowodnie-
nie prawdziwości biblijnego opisu stworzenia świata”.
Proces ten będzie trwał, z niezmienną nienawiścią, aż
do dnia Sądu Ostatecznego.
Dlatego nie uważam, aby te wszystkie diabelskie zbro-
dnie nie wpłynęły na ich przyszłe losy.
                  Drugi sąd.
      Pan Bóg stworzył w Raju pierwszych ludzi, Adama
i Ewę. Podstępny Szatan swoim sprytem doprowadził
do tego, iż złamali oni zakaz Stwórcy i utracili przez to
pierwotną niewinność i zostali wypędzeni z Raju.
Pan Bóg nie odebrał im jednak życia, jak to sobie wy-
marzył diabeł, lecz obiecał im nawet w przyszłości
zbawienie.
     Pierwsza Księga Mojżeszowa.     3 rozdz.
        14.Wtedy rzekł Pan Bóg do węża:
           Ponieważ to uczyniłeś, będziesz prze-
           klęty wśród wszelkiego bydła i wszel-
           kiego dzikiego zwierzęcia. Na brzuchu
           będziesz się czołgał i proch będziesz
           jadł po wszystkie dni życia swego!
        15. I postanowię nieprzyjaźń między
          tobą a kobietą, między twoim potom-
          stwem a jej potomstwem; ono zdepcze
          ci głowę, a ty ukąsisz je w piętę.

                      Trzeci sąd.
            Pierwsza Księga Mojżeszowa.  Rozdz. 6
        1. A kiedy ludzie zaczęli rozmnażać się
           na ziemi i rodziły im się córki.
        2.Ujrzeli synowie boży, że córki
           były piękne. Wzięli więc sobie
           za żony te wszystkie, które sobie upa-
           trzyli.
        3.I rzekł Pan; Nie będzie przebywał
           Duch mój w człowieku na zawsze, gdyż
           jest on tylko ciałem. Będzie więc życie
           jego trwać sto dwadzieścia lat.
       4. A w owych czasach, również i po-
          tem, gdy synowie boży obcowali z cór-
          kami ludzkimi, byli na ziemi olbrzymi,
          których im one rodziły. To są mocarze,
          którzy z dawien dawna byli sławni.
                      List św. Judy
           6. Aniołów zaś, którzy nie zachowali
               określonego dla nich okręgu, lecz
              opuścili własne mieszkanie, trzyma
              w wiecznych pętach w ciemnicy na
             wielki dzień sądu;
     Obecnie archeolodzy odkrywają w ziemi ogromne
ludzkie szkielety. Sama czaszka jest porównywalna
z wielkością dorosłego mężczyzny.
Czyżby odkrycia te potwierdzały ów biblijny opis?
                    Drugi list św. Piotra.
           4. Bóg bowiem nie oszczędził anio-
              łów, którzy zgrzeszyli, lecz strąciwszy
              do otchłani, umieścił ich w mrocznych
              lochach, aby byli zachowani na sąd.
   Z tych fragmentów można wysnuć wniosek, iż sąd ten
dotyczył tylko części aniołów. Zostali oni pozbawieni
możliwości przebywania poza obszarem Piekła.                                                               Wyrok ten jest korzystny nawet dla ludzi żyjących ws-
półcześnie, ponieważ ogranicza liczbę demonów mogą-
cym nam szkodzić na ziemi.
 Ze skutków jego zapewne nie są zachwycone dusze
osób przebywających w Piekle. Czarty pozbawione cie-
kawczego zajęcia będą się realizowały w zadawaniu im
co raz bardziej wyrafinowanych tortur.
                        Czwarty sąd.
           Ewangelia św. Jana rozdz. 12.
      Słowa te Pan Jezus powiedziała podczas triumfaln-
nego wjazdu do Jerozolimy.
          27.Teraz dusza moja jest zatrwożo-
           na, i cóż powiem? Ojcze, wybaw mnie
           teraz od tej godziny? Przecież dlatego
           przyszedłem na tę godzinę.
          28. Ojcze uwielbij imię swoje! Ode-
           zwał się głos z nieba: I uwielbi-
           łem i jeszcze uwielbię.
          29. Lud więc, który stał i słyszał
           mówił, że zagrzmiało, inni mówili:
           Anioł do niego przemówił.
          30. Jezus odpowiadając rzekł: Nie
           gwoli mnie odezwał się ten głos, ale
           gwoli was.
          31. Teraz odbywa się sąd nad tym
           światem; teraz władca tego świata bę-
           dzie wyrzucony.
              Ewangelia św. Jana rozdz.16
      Słowa te Pan Jezus wypowiedział w czasie Ostatn-
niej Wieczerzy.
          7. Lecz ja wam mówię prawdę:Lepiej
           dla was, żebym Ja odszedł. Bo
           jeśli nie odejdę, Pocieszyciel do was
           nie przyjdzie, jeśli zaś odejdę, poślę
           go do was.
          8. A On gdy przyjdzie, przekona
           świat o grzechu i sprawiedliwości,
           i o sądzie.
          9. O grzechu, gdyż nie uwierzyli we
           Mnie; 
          10. O sprawiedliwości, gdyż odchodzę
           do Ojca i już mnie nie ujrzycie.
          11. O sądzie zaś, gdyż książe tego
           świata został osądzony.

                       Piąty sąd.
         1.Apokalipsa św. Jana.    rozdz. 20.
          I widziałem anioła zstępującego
          z nieba, który miał klucz od
          otchłani i wielki łańcuch w swojej
          ręce.
         2. I pochwycił smoka, węża  staro-
           dawnego, którym jest diabeł i szatan,
           i związał go na tysiąc lat.
          3. I wrzucił go do otchłani, i zamknął
           ją, i położył nad nim pieczęć, aby już
           nie zwodził narodów, aż się dopełni
           owych tysiąc lat. Potem musi być
           wypuszczony na krótki czas.
    
                      Szósty sąd – ostateczny.
              Apokalipsa św. Jana   rozdz. 20.
          7. A gdy się dopełni tysiąc lat, wy-
           puszczony zostanie szatan z więzienia
           swego.
          8. I wyjdzie, by zwieść narody, które
           są na czterech krańcach ziemi, Goga
           i Magoga, i zgromadzić je do boju;
           a liczba ich jak piasek morski.
          9. I ruszyli na ziemię jak długa
           i szeroka, i otoczyli obóz świętych
           i miasto umiłowane. I spadł z nieba
           ogień, i pochłonął ich.
          10. A diabeł, który ich zwodził, zo-
           stał wrzucony do jeziora z ognia i siarki,
           gdzie znajduje się też zwierzę i fałszy-
           wy prorok, i będą dręczeni dniem
           i nocą na wieki wieków.

          11. I widziałem wielki, biały tron
           i tego, który na nim siedzi, przed któ-
           rego obliczem pierzchła ziemia i niebo,
           i miejsca dla nich nie było.
          12. I widziałem umarłych, wielkich
           i małych, stojących przed tronem;
           i księgi zostały otwarte; również inna
           księga, księga żywota została otwarta;
           i osądzeni zostali umarli na podstawie
           tego, co zgodnie z ich uczynkami było
           napisane w księgach.
          13. I wydało morze umarłych, którzy
           w nim się znajdowali, również śmierć
           i piekło wydały umarłych, którzy
           w nich się znajdowali, i byli osądzeni,
           każdy według uczynków swoich.
          14. I śmierć i piekło zostały wrzucone
           do jeziora ognistego; owo jezioro
           ogniste, to druga śmierć.
          15. I jeżeli ktoś nie był zapisany
           w księdze żywota, został wrzucony do
           jeziora ognistego.
     Jak wynika z tego opisu już nie tylko ludzie zostaną
osądzeni na Sądzie Ostatecznym lecz również diabły.
Źli ludzie wraz z upadłymi aniołami zostaną wrzuceni
do jeziora ognistego na wieczną mękę.
Do tego czasu w tym jeziorze były umieszczane jedynie
dusze ludzkie. Od tej pory będą w nim przebywać
ludzie w swoich ciałach oraz demony. Sytuacja dusz
ludzkich zmieni się znacząco ponieważ odzyskają swo-
je ciała i będą musieli teraz cierpieć razem z nimi.
Ciała te nie będą w niczym podobne do ciał chwaleb-
nych dusz świętych, będą ich zaprzeczeniem. Zgnilizna
i fetor to są ich główne atrybuty.
Kto znajdzie się w jeziorze ognia i siarki nie jest zdolny
do wykonania jakiegokolwiek ruchu. Ta zasada będzie
również dotyczyła upadłych aniołów. Zastygną one
w pozie jaką przybrali wpadają  do niego, na zawsze.
Można z tego faktu wysnuć rewolucyjny wniosek, iż
nie będą wówczas w stanie znęcać się nad ludźmi.
Stracą nad nimi przewagę jaką do tej pory posiadali.
Zaczną doświadczać podobnych cierpień, które będą
wynikały ze sprawiedliwości bożej wobec zła, którego
dopuścili się od momentu ich stworzenia.
Dla Lucyfera sytuacja taka może okazać się szczęściem
w nieszczęściu, ponieważ uniknie w ten sposób buntu
ze strony swoich aniołów i formalnie zachowa swoją
władzę nad nimi. Przegrał on przecież wszystko to co
im obiecał w wojnie przeciwko Stwórcy. W naszym
świecie los takich przywódców jest opłakany.
O zasadach fizycznych obowiązujących w Piekle mo-
żna zapoznać się w opracowaniu ,,Rozważania o czasie”
Dla ludzi przebywających w czeluściach Piekła może
nastąpić pewna zmiana. Ponieważ pojawi się w nich
również cierpienie ciała, to może zostaną im odjęte
męki pochodzące od straszliwych demonów.
     Unieruchomienie ludzi i demonów w Piekle posiada
jeszcze jedną przekonywującą przesłankę. Jest to zwią-
zane z doskonałym szczęściem ludzi i aniołów w Nie-
bie. Każdy kto tam przebywa będzie mógł przebywać
we wszystkich miejscach, które Pan Bóg stworzył.
Spotkanie w nich istot tak odrażających jak upadli anio-
łowie i potępieni ludzie zakłóciło by w nich doskonałą
harmonię szczęścia.
                          Zakończenie.
      W naszym świecie, jest spora grupa osób, którzy
swoje losy związały z Szatanem. Obiecuje on im na
tym świecie dobra materialne i karierę. Wywiązuje się
z reguły z tych zobowiązań, zaś po śmierci gwarantuje
im uprzywilejowaną pozycję w swoim królestwie.
O ile pierwszą propozycję można łatwo zweryfikować,
o tyle druga nie podlega na tym świecie żadnej kontroli.
Wielką słabością jego oferty dotyczącej tego świata
jest niemożność uczynienia żadnego jego wyznawcy
szczęśliwym człowiekiem.
Upadli aniołowie nie tylko nienawidzą ludzi, ale też nie-
skończenie nimi pogardzają. Schlebiają im jedynie na
tym świecie, na tamtym zaś odreagowują te poniżające
ich pychę działania straszliwym terrorem wobec tych
dusz.
Kiedy zostaną umieszczeni w ognistym jeziorze w to-
warzystwie tak pogardzanych istot, z którymi będą po-
donie cierpieć, to cała ta ich nienawiść i pogarda będzie
w nich wywoływała straszliwy ból.
Weźmy jeszcze pod uwagę, iż ludzie przestaną się w
tym miejscu obawiać ich mocy i przez całą wieczność
będą wykrzykiwać ich oszustwa i wyśmiewać nieudol-
ność w walce z Bogiem. Ponieważ każdy zły duch przez
całe swoje istnienie mógł się przyczynić do potępienia
wielu osób, dlatego ten chór niezadowolonych może
bardzo źle wpływać na jego samopoczucie.
Uważam, iż umieszczenie demonów w jeziorze ognia
razem z potępionymi ludźmi będzie potężnym aktem
sprawiedliwości Pana Boga wobec tych pysznych istot.

 


 Kontakt.
teologiawnauce1@gmail.com